torsdag 7 juli 2016

Scavenger Hunt

Igår hade vi en scavenger hunt i West Hartford med au pairerna. Vi blev indelade i lag på fyra personer, fick en lista på saker vi skulle hämta/objekt att ta foto på och så hade vi 40 minuter på oss att hinna med så många saker som möjligt. Vi skulle till exempel hämta en take out-meny från en thairestaurang, omslagspapper från Subway, servetter från ett froyo place och så vidare. Sprang runt som galningar för att hinna med allt. Och mitt lag vann, score! Suomalainen voittaa aina, ni vet.





























Den här veckan har alla barnen camp hela dagarna så jag behöver nästan inte jobba alls. Tough life I've got, I know. Igår chillade vi på beachen i Farmington med Melanie och Janina.



Och så firade vi ju självständighetsdagen i måndags. Mina värdföräldrar var bortresta så min värdmormor var här med mig och Georgia. Arbetade under morgonen och sen åkte jag till Simsbury till en liten strand med de andra au pairerna. Åt sedan middag på Chili's och sen åkte vi till West Hartford. Hade tänkt kolla på fyrverkerier men hittade inga. Det var jättelite människor ute också och de få människor vi träffade berättade att alla hade firat helvilt på söndagen istället. 









I tisdags åt jag middag på Amici med Janina. Lycka är att ha en kompis här som uppskattar mat lika mycket som jag och som också tycker att man ska äta riktig mat (minst) två gånger om dagen. Lucky me. Amici hade i alla fall fantastiskt god mat, fattar inte hur jag kunnat undvika stället i hela sju månader. Well, det lär bli flera besök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar