torsdag 16 februari 2017

Dag två i min nya familj

Hej å hå. Har flyttat till min nya familj nu. Eller flyttade redan igår på morgonen egentligen. Mitt nya hem ligger ca 3 km sydösterut från gamla familjen. Så det innebär att jag nu bor närmare både Jonna och Jasmi, kanon. Det känns bra, gillar mina värdföräldrar och barnen är vana att ha en extra vuxen runt dem så hittills har det gått smidigt. Familjen har haft au pairer förr men tog en paus i höstas och har nu haft en nanny istället sedan dess. Men nu är det dags för Anna from Finland att ta över. Nannyn visade mig runt igår och imorse så jag har ganska bra koll på allting redan.

Tänker respektera familjens privatliv och inte skriva ut särskilt mycket om dem här på bloggen. Har ju gjort likadant med mina tidigare värdfamiljer också. Men kan i alla fall berätta att mina värdföräldrar är läkare. De var varit gifta i några år men har inga gemensamma barn. Min värdmamma har två barn med sin ex-man och det är de barnen jag ska ta hand om. Min värdpappa har också två barn som bor i Texas med sin mamma. De kommer att hälsa på här under sommaren. Vad annat. Mina värdföräldrar arbetar rätt långa dagar och ibland lite oregelbundet men i huvudsak ändå dagsskiften. Så jag kommer att jobba 7-9 på morgonen och 15.30-18.30 ungefär på eftermiddagen, om det är en normal dag. Barnens skola ligger bara några minuter ifrån oss så vi promenerar dit. Skolan slutar 15.45 så jag ska snart hämta dem. Ikväll har de taekwondo så jag ska skjutsa dem dit, fixa middag och så är denna arbetsdag slut. Ska bli kul att få lära sig lite om taekwondo, det är en helt ny värld för mig!

Annars har vi varmt här, +22. Var ute på en promenad och det bränner i ansiktet nu även fast jag inte gick särskilt långt. Hade också smörjt in ansiktet med specialsolkräm. Colorados sol vs finsk hud 100-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar