lördag 18 mars 2017

+24

Sommaren kom till Denver. Frågade nyss min värdmamma om det här är normalt här och hon sa att det är ganska typiskt väder för Denver i mars. Coolt. Kommer ju att va fruktansvärt hett här i sommar. Tur att mina värdföräldrar är läkare sen om jag däckas av värmen. 

Sprang en länk med Jasmi i förmiddags och nu chillar jag bara. Ikväll ska vi kolla basket, Denver Nuggets spelar mot Houston Rockets. Borde googla Nuggets så att jag vet namnen på åtminstone några av spelarna. 

Vad annat har jag haft för mig. Kollat sista avsnittet av vampire diaries. Länge sedan jag känt mig så sentimental alltså. Och åkt skidor i bergen. Förra helgen åkte jag i Breckenridge. Har ju alltså ett säsongskort som går till flera olika skidorter här i Colorado. Vail är min favorit hittills. 


Här är jag på den högsta toppen i Breckenridge tror jag. 3900 m nånting över havet. Liften går inte ända upp hit så man måste gå sista biten. Normala människor gör väl inte det för det är ju fruktansvärt tungt med all utrustning och den tunna luften, men jag var ju såklart tvungen att testa. Syns inte på bilden hur mycket mjölksyra jag har, hehe. 

















Har också roadtrippat med au pairerna till en av landets största/längsta hängbroar. Den heter Royal Gorge Bridge och ligger ca två timmar söder om Denver. Vi åkte gondol över och promenerade tillbaka över bron. Pretty cool. Syns verkligen inte på bilderna hur mäktigt det här landskapet är här.
















4 kommentarer:

  1. Fina bilder! Colorado ser ut att vara en mycket sevärd delstat! :) // Storebror

    SvaraRadera