fredag 7 april 2017

Rocky Mountain National Park

Vaknade idag och tvingades läsa om missiler i Syrien och attacken i Stockholm. Mår så illa. Fy vilken rutten värld vi lever i. 

Igår var det den sjätte april vilket innebär att jag varit här i 1 år och 4 månader nu. Dagen till ära passade jag på att utforska Rocky Mountain National Park med Monika, en annan au pair. Finns inga ord som kan beskriva hur otroligt vackert det är här så vi tar till bilder. Fattar inte att jag får bo här. Helt klart coolaste stället i USA. 




Photo cred till Monika som tagit alla bilder på mig. Monika träffade jag för ett tag sen, hon är i samma au pair-grupp som jag och i princip den enda au pairen jag känner från den gruppen. Hänger ju annars mest med svenska au pairer och Jonna och de är alla här med en annan organisation. Det råkade bara bli så, när jag flyttade hit skrev jag i en Facebook-grupp att jag var ny här och då var det några au pairer (mestadels svenska) som skrev tillbaka och så började jag helt enkelt umgås med dem. 

Anyway, Monika är från Slovakien och hejar på Finland i hockey (förutom om de råkar spela mot Slovakien). Hon visste också att Finland är tvåspråkigt. Ni fattar ju att vi blev kompisar direkt, haha. Hon har dessutom varit i Finland en gång (och också Sverige och Norge) på nån bussresa och har vandrat runt Karhunkierros. Pretty cool. Hon frågade om jag också gjort Karhunkierros och jag bara nope, det har jag inte. Men det borde jag säkert nångång. Sommaren 2018 är jag ju hemma igen, hänger nån med? :D




2 kommentarer:

  1. Jag kanske hänger med!? =D Gick ju Pikku Karhunkierros på lägerskolan i lågstadiet så det sku vara kul å gå den riktiga, långa varianten oxå =) //Linda

    SvaraRadera