måndag 4 april 2016

Fjärde april

I lördags åkte jag till New York för att träffa lite finländare. Tanken var att vi skulle ha picknick i en park men det var lite för regnigt så vi träffades på en restaurang istället. Mot kvällen blev vädret bättre så vi gick på en promenad i Riverside Park. 






Det här är ju ba fö kul om man pratar dialekt å vejt va en ped e fö na :DDDDD




På väg tillbaka till Grand Central gick jag in via ett café och köpte en blåbärsmuffins. När jag skulle betala i kassan sade biträdet bara "This is on the house, enjoy. And have a nice evening!" Som finländare blir jag fortfarande helt överraskad av såna saker och hur trevliga alla människor alltid är här, 
I söndags åt jag plättar, chillade och kollade på tält med Janina. Vi planerar att åka på en campingtur nånstans under sommaren. Idag har vi fått vinter igen med minusgrader och snöfall. Omväxling förnöjer. Lunchade med Anna idag på Moe's som är ännu ett fantastiskt matställe. De har ungefär samma mat som Chipotle, men ännu bättre. Yumyum. Och nu ska jag jobba resten av eftermiddagen. So long. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar