torsdag 14 april 2016

Hospitalet

Det blev ett besök till sjukhuset idag. Ringde och beställde tid i måndags eftersom vi inte hade lyckats hitta hunden eller hundägaren. Såret har läkt dag för dag och jag har inte haft ont eller feber eller något bekymmer överhuvudtaget. Hade i alla fall läkartid 15.45 idag vid UConn Health Center som ligger i Farmington. Hittade fram till sjukhuset och huvudbyggnaden och knallade in för att ta reda på vart jag riktigt skulle. Människorna vid infon hittade först ingen bokning på mitt namn så antagligen hade de stavat det fel. Anyway, de upplyste mig sedan om att jag skulle till en annan byggnad som kallas outpatient pavilion, till avdelningen för infectious diseases. Fick en karta över hela sjukhusområdet för att hitta fram till rätt byggnad. Sjukhuset var ju en aning större än Malmska. Hittade outpatient pavilion, parkerade i garaget och gick upp till andra våningen. Fick fylla i några papper och sedan träffa en sköterska som tyckte att min engelska var excellent och frågade om mitt au pair-liv. Träffade sedan läkaren som sa att hundbettet har läkt otroligt bra (jag har uppenbarligen gott läkkött!) och att jag inte behöver någon antibiotikakur. Hon sa att jag ska återkomma om läget förändras till det sämre. Hon sa också att det är bra om vi hittar hundägaren och hunden men att det är mycket osannolikt att jag skulle ha fått någon smitta av hunden. 



Hockeysäsongen avslutades för några veckor sedan och nu är det lacrosse som gäller för de två äldsta barnen. Så igår fick jag bevittna mitt livs första lacrossematch. Avon Lacrosse Team har ljusblåa speldräkter.

Nr 22 är min 12-åring Ryan. Tyvärr förlorade de matchen men vad gör väl det. Imorgon har jag min tredje sista föreläsning vid universitetet. På lördag ska jag jobba och på söndag ska vi åka karusell på Six Flags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar