onsdag 18 januari 2017

Mitt i veckan

Hej på er, kära läsare. Här i Denver har vi solsken och +11. Det är nästan alltid soligt i den här stan vilket är helt underbart förstås! Har köpt nya länkkare så nu studsar jag runt i dem. Älskar att ha nya länkkare. Glömmer på något sätt alltid bort hur bra studs det är i nya länkkare. Livets små glädjeämnen.

Jag har inget speciellt att skriva. Gör bara samma saker varje dag ungefär. Stiger upp rätt tidigt för att få barnen redo för skolan, sedan är jag ledig under dagen så då tränar jag, hänger med andra au pairer och lyssnar på Ted & Kaj. Bland annat. Och sen så jobbar igen under eftermiddagen/kvällen, vanligtvis kl 16-19. Har hittat en finsk au pair här förresten, jeee. Hon bor nära mig dessutom och har samma schema så vi hänger en hel del. Det är najs att ha nån från Finland här. De svenska au pairerna är ju bra att ha eftersom jag kan prata svenska med dem och alla andra au pairer från resten av världens hörn är ju också skoj eftersom man kan utbyta massa erfarenheter med dem. Men att ha nån från Finland är lätt bäst. Så tacksamt och skönt med nån som vet hur riktigt rågbröd smakar, vem Matti Nykänen är och att vi inte har isbjörnar som vandrar runt på gatorna. 

Jaa, vad mera. Är det någon som vill veta något speciellt om au pair-livet? Vet inte om jag har några blivande au pairer bland mina läsare, om så är fallet får ni gärna höra av er om ni har frågor. Svarar mer än gärna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar