onsdag 23 november 2016

Nedräkning

Om två veckor är jag i Denver. Alla sa ju att de sista veckorna skulle gå undan, men det har då verkligen gått fortare än jag tänkte. Imorgon är det Thanksgiving. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra men alla är lediga, och jag tror att vi ska på middag nånstans på kvällen. På fredag är barnen lediga från skolan. Georgia var faktiskt ledig idag också så hon och jag har haft en heldag tillsammans. De älder barnen hade halvdag. Åkte till djurbutiken, bakade kanelbullar och pynjade med allt möjligt här hemma. Djurbutiken är otroligt kul, de har alla möjliga fiskar, hamstrar, grodor, ödlor och annat som jag inte kan namnet på. 

Förra veckan cyklade jag och Anna till Massachusettss. Jepp, vi cyklade till Massachusetts. Hehe, det är inte så långt som det låter, tror det är ungefär 25 km till gränsen. Det var hursomhelst kul. I söndags hade jag också mitt sista cluster meeting här i CT. Åkte till New Britain till en trampolinpark. Vet inte om det heter trampolinpark på svenska. Men det är hursomhelst en inomhushall med en massa studsmattor. Vansinnigt kul, har varit där tidigare med mina värdbarn också. Ska träffa min counselor Maria en gång till innan jag flyttar, troligen nångång nästa vecka. 

Jaja, folk har börjat julpynta sina hus här också (inte vi, men vissa hus i grannskapet). Christmas is coming. Märks också i butikerna, svämmar över av allt julrelaterat. 
























Det finns ju inte cykelvägar här på samma sätt som hemma, alltså att de går parallellt med större vägar. Däremot finns det nog en del bike trails, till exempel den här som vi tog oss an förra veckan.

Jag trivs bra i mitt nya rum förresten. Har också gått igenom mina saker och tror jag lyckas få ner allt i mina kappsäckar. Det är ju Black Friday på fredag vilket innebär att butikerna har helt galna reor, men tror jag tänker hålla mig borta från det. Orka samla på sig mera saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar