måndag 1 maj 2017

Houston

Man kan väl säga att jag ligger lite efter med bloggandet. Här kommer i alla fall bilder från helgen i Houston. Vi åt, gick på konstmuseum, åt lite till, körde runt och kollade lite, jag fick bland annat se universitetsområdet där mina värdföräldrar studerade och ja, det var väl typ allt vi gjorde. Det finns ett medical center i Houston som består av tolv sjukhus och som har 50 000 anställda. Wow. Houston såg på något sätt helt annorlunda ut än Denver. Vet inte vad jag hade förväntat mig men gatorna, kvarteren och byggnaderna såg annorlunda ut. Det var väldigt grönt i Houston också. Och varmt. Anyway, det var en kul helg. 

Nu är det redan första maj, tänka sig. Förra veckan gjorde jag givetvis mjöd och munkar med Jasmi och Jonna. Mumma. Min åttaåring gillade verkligen. "Anna, that donut was soooo good". Mhm. Gjorde en till sats munkar igår. 

Mina värdföräldrar älskar matkulturen i Houston, en orsak till att vi åt en massa mat hela tiden.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar