lördag 27 maj 2017

Roskvädri

Vattenparken öppnade idag men tyvärr har vi haft regn och åska så det blev inget besök. Men nästa vecka ska jag dit, var så säkra. Här kommer lite bilder från veckan som gått. I tisdags åkte jag med Sofia till botaniska trädgården i Denver. Väl värt ett besök även om man inte är insatt eller intresserad av växter och blommor. Kan ju verkligen inte påstå att jag har särskilt gröna fingrar, hehe. De skiftar inte ens lite i grönt. Men en massa vackert bjöd trädgården på i alla fall. Och jättegod pizza. I torsdags åkte jag och Ellen till Seven Falls som ligger en dryg timme söder om Denver. Det är ett vattenfall som består av totalt sju vattenfall. Vi tog oss uppför trappan och sen vandrade vi vidare längs en stig och beundrade naturen. Så otroligt vackert. Vill bara flytta alla dessa berg till Finland. 







Igår ville Jasmi ha träningssällskap så jag rullskidade med henne i två timmar. Värsta jag har gjort på år och dar. Kände mig helt manglad och överkörd resten av dagen. Flashbacks till våra idreläger. Hade barnen hela kvällen eftersom mina värdföräldrar jobbade sent så vi gick ut och åt en god middag och sen froyo till efterrätt. Mumma. Idag slappade jag framför tv:n x antal timmar. Kollade Step up och Forrest Gump. På tal om tv så råkade jag se ett avsnitt av Glamour häromdagen. Det var säsong 30, avsnitt 188. Alla vet vilken serie jag menar, eller hur? Bold and the beautiful eller kauniit ja rohkeat eller de vackra och de djärva eller vad man nu vill kalla serien. Men alltså säsong 30!!!???!! Otroligt och ganska fascinerande. Brooke gifte sig i avsnittet jag råkade se. Otippat. 

Efter allt tv-tittande fick jag myror i brallan så jag promenerade till gymmet för att träna lite. Vi har familjemedlemsskap eller vad det kallas på YMCA, ett gym som ligger jättenära oss. Så jag får gymma gratis där, inte illa. Och idag upptäckte jag att de har en bastu där. Lyckan var total. Fattar inte hur jag har missat att det finns en bastu där. Och att ingen har berättat det för mig tidigare. Den finns liksom inte i anslutning till omklädningsrummen utan i källaren. Knasigt. Visserligen finns det omklädningsrum där också, men det hade jag ingen aning om. Går alltid till omklädningsrummet på första våningen eftersom jag trodde att det var det enda. Av en slump råkade jag se en skylt där det stod steam room and sauna. Är ju nog lite blind och ouppmärksam eftersom jag inte sett det tidigare.  Anyway, jag gymmade, simmade och bastade och kände mig som en ny människa efteråt. Ojoj. Det var ingen trängsel i bastun direkt. Inte var den supervarm heller. Men oj vilken feelis att bada bastu. Vid dörren fanns en lapp där det stod att maxtiden är 10 min. MOHAHAHAHA. Den regeln ignorerar vi totalt. Utanför bastun satt en man och väntade och när jag öppnade bastudörren för att gå in sa han "be careful in there". Hade väldigt svårt att hålla mig för skratt, hehe. Men fattar ju att han sa det i all välmening. Han kunde ju inte veta att jag har badat bastu hela livet. 

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon är det dags för en roadtrip med Sofia och hennes efterträdare (hennes familjs nya au pair). So long. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar