måndag 4 september 2017

Cali del två

Här är mera bilder från resan i Kalifornien. Vill ju bara tillbaka nu när jag kollar på dem. Några av bilderna är från Colorado och Denver också. 

Idag är det Labor Day och jag är ledig. Familjen åkte till Houston i helgen men kommer tillbaka ikväll. Ingen har väl undgått att höra om Hurricane Harvey. Min värdpappa har ju som jag tidigare berättat två barn i Houston. Deras hus klarade sig utan skador, och min värdpappas lägenhet är också i skick. Men min värdmammas exman (alltså denverbarnens pappa), som har vuxit upp i Texas berättade att han har såväl vänner som släktingar som har förlorat allt. 

Labor Day brukar ses som slutet på sommaren men det märks då inte här, haha. Ska bli 33 grader idag. Har varit helt däckad i säkert en månad här nu på grund av värmen. Man orkar inte med nånting i denna sensommarvärme. Har hängt med Jonna i helgen som sa att hon också är helt slut hela tiden. Tuffa tider för finskorna här i Colorado, haha. 

Barnen återvände till skolan för två veckor sedan. Har också varit i skolan och samlat ihop mina timmar. Min favoritlärare har slutat så nu är det inte alls lika roligt där längre. Suck. Men får bita ihop bara. 

Förra veckan hade vi cluster meeting med au pair-gruppen vid en reservoar där man kan hyra paddle boards. Har lyckats missa alla våra cluster meetings för jag är alltid upptagen med annat plus att vi inte gör så roliga saker på mötena så även om jag varit ledig så har jag skippat dem. Men när jag hörde att vi skulle paddla var jag ju genast med på noterna. Hyrde en paddle board för två timmar och paddlade tills armarna domnade bort. Har inga bilder, ni får bara tro mig när jag säger att det var aaawesome. 

Har en ny estnisk tjej i vår au pair-grupp förresten. Försöker förstå hennes estniska, det går sådär. Hon förstår inte riktigt finska heller så det slutar oftast med att vi pratar engelska. 































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar