söndag 24 september 2017

Kansas

Lycka är att ha en kompis som Monika som alltid säger ja till roadtrips och äventyr. Taskigt att hon har åkt hem till Slovakien nu. Anyway, en dag i augusti hämtade jag henne och så körde vi 300 km österut till, ja vadå??
Detta, gott folk. Det är en reproduktion av en målning av Van Gogh. Finns i Goodland, Kansas. Ingen av oss hade varit i Kansas tidigare (orsaken till att vi åkte). Men där finns alltså detta konstverk. Nåt annat finns det inte riktigt i den stan. I övrigt kändes Kansas ungefär som Nebraska. USA:s remiland nummer två. 






Brunchade med Christina för ett tag sen. Blev mätt.

Visste ni förresten att Buffalo Bill ligger begravd här i Colorado? Det lärde jag mig för nån vecka sen. Turistar runt här nu så mycket jag kan och orkar eftersom min tid här snart är över. Såå, nästa inlägg får bli om Buffalo Bill tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar