tisdag 15 mars 2016

Hundra dagar

Japp, nu har jag varit här i hundra dagar. Good job, Anna. Not a good job att dra på sig en förkylning. Kände mig helt däckad när jag vaknade imorse med tungt huvud och täppt näsa men dunkade in några piller, drack te och mirakulöst nog känner jag mig i skick några timmar senare, Får se, kanske jag slapp lindrigt undan. Hope so. Familjen har varit sjuk till och från men jag hade räknat med att klara mig undan allt sånt skräp.

Det är mulet och +7 här idag. I helgen gick vi över till sommartid, eller daylight savings som man pratar om här. Har skaffat biljetter till Rihannas konsert i Hartford i slutet av mars. Katja frågade förra veckan om jag hänger med. Tottakai sa jag, behövde ungefär en halv sekunds betänketid. Klick, klick och så var biljetterna våra.

Våra katter var till veterinären förra veckan. Den ena är rätt så överviktig och blev lagd på diet. Så nu ska vi göra vad vi kan för att banta ner henne. Husdjur hör inte alls till en au pairs arbetsuppgifter men helt på eget initiaitv tänker även jag hålla koll på hur mycket hon äter för hon är faktiskt alldeles för tjock.

Jaja, ska kolla tv-serier några timmar nu och sedan ska jag hämta Georgia från skolan. Hon har egentligen spring break den här veckan, men är ändå i skolan på vacation care varje dag. Universitetet har också spring break den här veckan, så på fredag har jag ingen föreläsning. Aaaawesome.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar