måndag 9 maj 2016

Fem månader har passerat

I fredags firade jag fem hela månader i USA. Nice work. I lördags hade vårt universitet graduation så jag och Louise bestämde oss för att åka till skolan och se hur det går till. University of Saint Joseph har svarta dräkter och hattar. En kul grej som jag inte kände till är att studenterna får rita på och pynta sina hattar om de vill. Jag minns i alla fall inte att jag skule ha sett nåt sånt på tv nångång. Vi stannade bara en timme eftersom vädret var uselt men programmet bestod av betygsutdelning, tal och nationalsång. Ungefär som skolavslutningar där hemma, I guess. 

Efteråt körde jag till Stamford för hänga med Sara, en finsk au pair som jag hittade via en Facebook-grupp. Shoppade, åt, pratade finska och sedan körde jag hem igen. Igår slappade jag hemma, åkte till gymmet och West Hartford ett varv, åt glass och såg på tv. 

Idag har jag promenerat i solskenet, jobbat och nu ska jag kolla resultaten från hockey-vm. Sändningstiderna funkar inte riktigt med mitt arbetsschema men vad kan man. Ska försöka hitta nåt sammandrag. Talk to you later, people!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar