torsdag 12 maj 2016

Pizza och kanelbullar

Det är go värme här för tillfället. Svettas ju helt fruktansvärt fast jag går klädd i bara shorts och topp. Ännu mer svettas jag när jag ser alla människor i jeans och långärmat, huhhu. Har ätit pizza med Louise på California Pizza Kitchen idag. Valde en pizza som hette jamaican jerk eller nåt liknande. Mycket god var den i varje fall. Vi hade världens snällaste servitör som undrade varifrån vi kommer och när vi svarade att vi är från Finland respektive Danmark berättade han att han hade bott i Thailand ett tag och träffat massa finländare och danskar där. Trevligt. Får alltid känna oss väldigt exotiska här eftersom det alltid är någon som undrar varifrån man kommer och dessutom vill berätta allt de hört och vet om ens hemland. Under de senaste veckorna har nedanstående bild cirkulerat i sociala medier vilket har lett till att övriga au pairer har mobbat mig lite. Har snällt påpekat att de finska somrarna för det mesta nog är lite längre än en dag. 

I love summer in Finland

Har bakat bullar med Georgia idag också. Hon är mycket förtjust i bakning vilket underlättar för mig. Tiden går alltid fort om dagarna när vi pynjar i köket. Imorgon ska Ryan ha birthday sleepover party. Min värdmamma har köpt cirkus 15 liter glass. Hoppas att pojkarna inte slukar allt, räknar med att ha lite kvar till eurovisionen på lördag. 





















Pizzan med jamaicansk touch. Det ser lite ut som att tallriken ska ramla ner från bordet men det är för att vårt bord var ganska litet och pizzan stor. Matportionerna är i regel jättestora här. Orkade bara halva pizzan idag så tog hem resten i en låda. Servitörens kommentar när han såg att jag inte orkade äta hela: "You look like you're defeated." Hehehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar