måndag 29 augusti 2016

Block Island

Här kommer bilder från vår semester på Block Island. Minns inte alls vad vi gjorde vilken dag längre men vad gör väl det. Tyder ju kanske på att det var en riktigt lyckad semester. Tillbringade i alla fall mycket tid utomhus, cyklade, sprang, paddlade, simmade och såg efter barnen några timmar här och där. Working vacation, men det funkade riktigt bra. Alla au pairer gillar inte att åka på semester med sin värdfamilj eftersom det kan bli lite oklart när och hur man skall jobba men det funkade fint för oss i alla fall. 


Hyrde alltså ett hus, och nära intill fanns en farm med alla möjliga djur. Alla barnen (inklusive Anna, 25 år) tyckte det var superkul att hälsa på djuren. Fanns en jättestor sköldpadda som jag tyvärr inte har några bilder på, men den var heeelt enorm!! 



Det fanns också alpackor på farmen. Hittade en butik som sålde kläder och andra saker tillverkade av alpackagarn. Hade tänkt köpa lite garn för att sticka sockor, men ändrade mig när jag såg prislappen. Nu i efterhand ångrar jag mig lite för garnet är garanterat varmt och slitstarkt så det skulle säkert bli bra sockor som håller länge. Well, om det börjar klia i fingrarna får jag säkert tag på alpackagarn någon annanstans. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar