onsdag 31 augusti 2016

Blockis igen

Känner mig som en mycket flitig bloggare, som levererar både text och bilder. Hehe. Här är alltså mera bilder. Jag längtar tillbaka när jag bläddrar igenom alla bilder. Tur att jag fotade mycket så att jag kan minnas stället genom bilderna, för det är ju inte särskilt troligt att jag kommer att åka till Block Island igen. 


Mina värdföräldrar skaffade medlemsskap till en sorts klubb/förening där man kunde spela tennis, paddla, eller bara chilla. Så på den här stranden tillbringade vi en hel del tid. 




Alltså kolla! Jag reagerar alltid på allt som låter finskt eller svenskt här. Nu vet jag inte varför detta spa heter Koru, mycket möjligt att det bara är en förkortning, eller hopsättning av någons initialer eller whatever, men det var hursomhelst kul att gå förbi Koru varje dag.



Chapel Sweets sålde supergod fudge. Namnam. Fanns massor med restauranger, caféer, glasskiosker och butiker på ön. 

Det här kan väl kallas huvudgatan på ön, Water Street. Längs med den fanns butiker, hotell, restauranger och så vidare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar