måndag 1 augusti 2016

Första augusti

Juli blev till augusti och jag har snart varit här i åtta månader. Crazy. I lördags åkte jag till West Hartford för vårt host family event. Åt kanelbullar, spelade kubb (som min svenska counselor Maria hade med sig) och hade det allmänt trevligt. Åkte hem, skötte om en krasslig Georgia resten av dagen och kvällen och sen åkte jag till Hartford för att lyssna på Wiz Khalifa och Snoop Dogg. Missade Khalifa för att jag jobbade så sent men sånt händer. Igår åkte jag och Janina till Six Flags. En annan skaffade säsongskort när vi var där senast. För endast 30 dollar fick man uppgradera sin dagsbiljett till ett säsongskort. Helt klart värt det. Förutom alla karuseller har de också en vattenpark! Världens bästa nöjespark alltså! Testade en helt galet snabb rutschbana, hann ju knappt blinka förrän man var ner i vattnet. När vi var där i april hade vattenparken inte öppnat ännu men nu fick vi äntligen testa den också. Six Flags har också en virtuell superman-berg-och-dalbana, där man har på sig 3D-glasögon och det känns som att man åker kors och tvärs mitt i en stad. Så otroligt kul! Avslutade helgen med lite sushi. 

Idag har jag arbetat 9-17. Hade bara Georgia eftersom de två andra är hos sin pappa. Blir en hel del jobb denna vecka men det blir kul. Sprang en kvällslänk efter att jag hade jobbat klart. Har fått lite problem med högra knät, morr. Tror att alla stora nerförsbackar på asfalt är boven, det är ju rätt kuperat här. Eller så är det åldern, tant Anna här hej. Nä, tror nog att det bara är för mycket asfalt och för lite stretchning. (Så don't worry, pappa. He gar no om.) 

På fredag har vi ännu en träff med au pairerna hos Maria. Ska kolla OS-invigningen och äta pizza. Måste komma ihåg att ta på mig bara blåvita kläder. En hel del au pairer åker hem nu i augusti och september så det blir många goodbyes. Men det betyder ju också att vi får nya au pairer att ta hand om och visa runt så det ska bli kul. Den här veckan anländer en ny au pair från Mexiko och hon kommer att bo ynka fem minuter från mig. Japp, nu ska jag äta kvällsmål och se på tv.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar