fredag 2 december 2016

Friyay

Godmorgon! Trivs utomordentligt bra här hos Maria. Känns som att vara hemma för här finns knäckebröd, svenska böcker, osthyvlar, Iittalas ljuslyktor, glögg, disktrasor, you name it. Massa grejor som jag inte sett det senaste året. Plus att hela gänget pratar svenska. Och i förrgår åt vi risgrynsgröt till kvällsmat. Det är seriöst bästa maten som finns. Ska snart iväg och skrinna med några av au pairerna. Finns en rink här i närheten som hyr ut skridskor. Ikväll ska vi äta sushi tror jag och sen gå ut. 
Igår lunchade jag på Elephant Trail med Jovana och Sabina. Mumsfilibabba. På bilden ser ni thai basil veggies med ris. Nånting har hänt med mina smaklökar sen jag flyttade hit för nuförtiden tycker jag att grönsaker är det bästa som finns. Speciellt broccoli. What's up with that liksom. Har alltid tyckt att broccoli är det läbbigaste som finns, bara lukten fick mig alltid att tjöjis (vet inte vad man säger på standardsvenska men alla läsare i Larsmo med omnejd vet vad jag menar). 

Igår loggade jag in på mitt finska bankkonto och såg att skatteåterbäringen hade kommit. Tjohoo. Satte sprätt på pengarna direkt och köpte ett season ski pass, en annan flyttar ju nämligen till Colorado nästa vecka. Slalombackarna, here I come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar