tisdag 20 juni 2017

Tisdagsuppdatering

Gokväll! En trött Anna som återvänder till bloggen här. Har jobbat idag, är fyrabarnsmamma för tillfället, haha. Min värdpappas barn som bor i Texas kom hit i söndags och ska vara här i en månad. Men det ska nog gå bra. Alla fyra är ungefär i samma ålder och har hittills haft kul ihop så vi hoppas att det håller i sig. Mina värdföräldrar vill inte att de ska ha ett fullspäckat schema den här sommaren (förra sommaren var tydligen lite för hektisk) så vi kommer mest att chilla här hemma. De har lov att se på tv och spela xbox och sova hur länge de vill typ. Så mitt jobb är mest att servera mat och se till att ingen försvinner, hehe. Ska nog försöka lura med dem till bibban eller lekparken då och då så att vi kommer ut ur huset nångång. Ifjol hade ju mina barn i Connecticut en massa läger hela sommaren men de här barnen kommer antagligen att vara hemma och slappa. Tycker att det är en bra idé. Denverbarnen hade yogaläger förra veckan men det är antagligen enda lägret de kommer att ha. 

Efter att jag jobbat klart cyklade jag till Wash Park och sprang två varv runt parken. Cyklade hem och nu är jag helt slut. Tänker seriöst gå och lägga mig efter att jag bloggat klart. Värmen här är inte att leka med. Det är fortfarande 33 grader. Som varmast var det 36 idag. Dricker liter efter liter med vatten för att inte torka ut. Har funderat på en grej de senaste veckorna. Där hemma kan man ju verkligen inte sitta inomhus om det är fint väder. Man måste ju "ta vara på" det fina vädret eftersom vi inte är särskilt bortskämda med det. Antar att det är något av ett nordeuropeiskt fenomen. Sitter väl i ryggmärgen hos oss. Anyway, det här beteendet existerar ju inte här eftersom solen skiner praktiskt taget varje dag. Man kan lugnt sitta inomhus en hel dag utan att få dåligt samvete eftersom man vet att solen skiner även följande dag. Och därpå följande dag. Men denna miljöskadade finländare kan ju inte sitta inomhus en hel dag så jag tvingar mig ut varje dag, i alla fall en timme eller så. Börjar bli olidligt varmt att springa här men cykla går bra så jag lär nöta cykellederna här i sommar.
Häromveckan roadtrippade vi till sanddynerna i sydvästra Colorado. Väldigt coolt ställe och väl värt ett besök. Ni kan googla för mera bilder om ni vill. Tror det officiella namnet är Great Sand Dunes National Park eller nåt ditåt. Såklart var det ännu häftigare i verkligheten men vi fick helt okej bilder.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar