torsdag 8 juni 2017

Torsdag


Mitt bloggande går verkligen uselt, jag beklagar. Här ovanför ser ni en av orsakerna. Orkar inte sitta och knåpa ihop blogginlägg när vi har så fantastiskt väder. Minns inte riktigt när jag uppdaterade senast eller allt som har hänt sedan dess. Men vi kan ta en snabb genomgång av den här veckan. Jobbade i måndags i alla fall. Mina barn fick sommarlov förra fredagen och de surade ju inte direkt över det, hehe. Speciellt inte pojken, han har verkligen väntat på sommarlovet. Sen åkte de till Texas med sin pappa (för att hälsa på pappans syster, tror jag) så jag har varit ledig sen i tisdags. Tough life, indeed. Jag har varit i skolan och försökt få ihop mina timmar, det tar sig. Gillar speaking class, för läraren är jätterolig. Hon är amerikansk men hennes man är från Bolivia. Hon är jätteintresserad av olika kulturer, språk och världen i allmänhet så det är skoj. Varje lektion börjar med att hon frågar vad som händer i våra respektive hemländer och så får alla berätta och sen leder det alltid till en massa intressanta diskussioner. 

Kurserna i grammatik och skrivning/läsning är inte lika givande så de skippar jag oftast. Man får välja vilka lektioner man går på. Jag har ett halvår på mig att få ihop 48 lektioner och nu har jag ungefär en tredjedel redan så det blir nog inga problem. 

Idag har jag varit på Elitch Gardens med Jasmi. Vattenparken är ju öppen nu, tjohoo. Jasmi flyger hem till Finland imorgon och kommer tillbaka till Denver i september. Jag är lite avis. För första gången på 1,5 år har jag väl känt av riktig hemlängtan. Det här är ju världens äventyr och Colorado är typ coolaste platsen på jorden och jag vet att jag kommer att sakna det här sen när jag är hemma i Finland igen. Men just nu skulle det inte sitta helt fel med några veckor i Finland. 

Men, jag ska hålla mig sysselsatt. Har ju en massa roligt framför mig här. Syrran kommer om några veckor och så ska jag antagligen på resa med min värdfamilj i augusti (ja, jag ar bortskämd). Sen har jag och Jonna tänkt åka nånstans i höst plus att det finns en massa saker jag vill hinna se och gora här i Colorado ännu. 

Nu ska jag smörja in mig med lite after sun, solen här gör sitt minsann. Återkommer säkert med flera väderrapporter i något skede. I helgen ska det alltså vara 34 grader. I skuggan alltså. Vansinnigt varmt. Har vi nångång haft så varmt där hemma ens? Blir en ny upplevelse, indeed. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar