torsdag 6 oktober 2016

Uppdatering

Goder afton. Vädret är fantastiskt här just nu. Lagom varmt, skön luft och lite blåsigt ibland. Plus att träden är vansinnigt fina nu när löven lyser i alla möjliga färger. För några veckor sedan hörde jag att alla löv skulle bli bruna direkt eftersom det har varit och fortfarande är för torrt här. Men det verkar inte stämma för löven färgas just nu i alla möjliga färger. 

Vet inte om ni har hört om stormen Matthew, men den härjar just nu söder om Florida och väntas nå Florida inatt tror jag. Styrkan är fyra på en femgradig skala och därför har man utlyst katastroftillstånd i Florida och minst en miljon människor ska evakueras. Också de närliggande delstaterna är i beredskap. Den väntas dock vända österut senare och inte alls nå oss i Connecticut. Dessutom ska vi på en liten utflykt till Niagarafallen i helgen (ska bli så kul!!) så vi kommer inte att vara i farozonen. 

Vet inte om ni har hört om clownerna heller? Det är nån helt sjuk grej som började i South Carolina nångång i slutet av sommaren. Folk klär ut sig till clowner på skoj, men nu har alltså en utklädd clown faktiskt dödat en människa (i Pennsylvania) och flera clowner har arresterats efter att ha uppträtt hotfullt/gått runt med vapen eller dylikt. Så folk har sett dessa clowner här och där och grejen är att ingen vet om den clown man ser är bara en skojare  eller om den är ute efter att skada folk. Ryans kompis som bor ca fem minuter härifrån hade en clown som strövade runt nära deras hus (troligen en harmlös skojare men i alla fall). Knäppgökar. 

Har besökt Elephant Trail igen. Mums så god mat. Måste passa på att äta på alla favoritrestauranger nu före jag flyttar till Denver. 

Min värdpappas kollega har en egen bifarm. Alltså har ni hört talas om något sådant tidigare? En bifarm. Så han tillverkar egen honung, som vi fick en burk av häromdagen. 

I tisdags klippte jag mig. Min frissa var från Polen och hade nyligen varit till Colorado Springs så vi hade mycket att prata om. 

Denna bild är från IKEA. Åkte dit i söndags med Clara och Pauline. Åt köttbullar (som faktiskt inte ens är särskilt goda, men de får en att känna sig som hemma), köpte lösgodis och choklad och sen körde vi hem igen. 

Och det här är från lördagens bullbak med Clara och Evelina. Bullarna blev en succé (såklart!). 

Annat då. Har pratat med Janina i Tyskland idag. Så knasigt att hon var här ännu för typ en månad sen. Och imorgon ska jag prata lite med familjen i Colorado. Den 7 december flyger jag till Denver, väntar bara på att få min flygbiljett. Och i helgen ska jag alltså till Niagarafallen med två andra au pairer!!! Ska fotografera så mycket jag hinner och orkar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar