måndag 31 oktober 2016

Söndag i NYC

I lördags frågade Leticia i vår whatsapp-grupp om någon hänger med till NYC på söndag. Klart som korvspad tänkte jag, liksom tre andra au pairer. Så det blev en heldag i NYC igår. Snurrade runt i Central Park ganska länge, där hittade vi bland annat en staty av H.C. Andersen. Sen gick vi till Metropolitan Museum of Art och tillbringade några timmar där. Att gå på museum är verkligen magiskt på något vis. Kan verkligen rekommendera detta museum, kära läsare! Även om man inte vet något om konst. För jag kan verkligen ingenting om konsthistoria. 









Om jag minns rätt så detta en målning av Picasso! Tror den hette seated harlequin. /blivande konsthistorikern

När vi var klara vid muséet hade det börjat regna ute. Vi åkte till McGee's. Alla ni som sett på How I Met Your Mother, den här baren har tydligen inspirerat skaparna av serien till baren MacLaren's som förekommer i serien. Åt en veggie burger men glömde att fota igen eftersom jag var så hunrig. Den var i alla fall god. 

Spanade in dessa tavlor och sedan styrde vi kosan mot Connecticut igen. 


Idag är det Halloween! Barnen ska gå trick or treating när de kommer hem från skolan. Jag tänker också gå med, vill se hur det hela går till. Vet inte riktigt vad mina barn ska klä ut sig till, men det får jag se om några timmar. Orkade inte köpa en egen kostym bara för att använda den en gång, även om det lockade. Så jag tänker gå outklädd. 

Snön har förresten smält bort, men det var väl inte så överraskande. Det är rätt så varmt nu igen, igår hade vi minst +20 när vi var i NYC. 

Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar