lördag 1 oktober 2016

Great news

Jag har fantastiska nyheter! Igår matchade jag med en familj i Denver, Colorado!!! En supertrevlig, idrottsintresserad (ylläri!) familj med tre flickor (5, 7 och 9). Så i början av december flyger jag till Colorado för att tillbringa mitt andra au pair-år där. Kommer bli helt kanon. Är så upp i varv just nu, ska bli så kul att få se nåt nytt. Gillar ju nog den här delen av USA, har ju haft ett jätteroligt år här också. Får se till att njuta av allt Connecticut har att erbjuda under mina två återstående månader här.

Och mina fantastiska nyheter slutar inte där! Klarade nyss min uppkörning. I'm awesome, I know. Så nu har jag ett Connecticut-körkort. Folk är ju nog faktiskt ganska roliga här. Jag gick ut till bilen med besiktningsmannen och alla killar i närheten ropade typ "Good luck, girl!" och "Just smile with him, girl!". Hahahahahahahahahahahahahahahahaha. Well, själva uppkörningen gick snabbt, det var inte alls lika omfattande som där hemma. Vi bara körde runt kvarteret och sen skulle jag backa in i en parkeringsruta.

Nu ska jag åka till Westfarms med Clara och Evelina. Sen ska vi baka kanelbullar. Ikväll ska vi nämligen på en träff med au pairerna i Simsbury. Det är värdmamman till en av au pairerna som ville ordna ett get together för oss. Helt fantastiskt att någon vill bjuda hem typ 20 flickor till sitt hus. Det tackar vi för. Det blir lite som ett knytkalas och alla gillar ju kanelbullar så jag och svenskorna bestämde oss för att baka det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar