fredag 15 januari 2016

Back to school

Idag har jag inlett mina studier. Varje fredagsmorgon under resten av våren ska jag nu infinna mig på universitet för att få ihop de credits som au pair-programmet kräver. Vi valde kurser förra veckan när skolan hade ett open house-tillfälle och jag valde en kurs som heter health promotion strategies.

Efter lektionen gick vi till matsalen eftersom det gick rykten om lunchbuffé. Ryktena stämde och oh my apple pie vilken lunchbuffé alltså. För sju dollar fick man äta hur mycket som helst. Fanns en del onyttig mat förstås (det är ju skräpmatens förlovade land) men även mycket sallad och annat gott. Det fanns också en efterrättsbuffé som hette duga, ska fota nästa vecka så får ni se.

Nu väntar en helt ledig helg så imorgon tar jag tåget till New York med några av tjejerna. Ska försöka hitta till en butik som heter Sockerbit. Fazers blå gick hem hos min tioåring så jag ska köpa lite mera, för mitt godisförråd är nu tomt. Mina host parents gillade salmiaken jag hade med mig så jag ska försöka hitta det också. På tal om föräldrarna, jag berättade för dem att jag hade hittat surskorpor i en butik här och förklarade för dem vad det var. Båda två hade sett dem förr och visste nog ungefär vad det var men anyway. Två dagar senare fick jag åtta paket surskorpor på posten, haha. Min hostmami hade hittat dem på Amazon och beställt dem åt mig. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar