måndag 25 januari 2016

Ny vecka

En ny vecka har börjat. Var tvungen att kolla kalendern och kunde konstatera att det här är min sjunde vecka här. Fattar inte hur tiden kan gå så fort. Denna vecka ser ut som de andra veckorna ungefär. Jag är ledig på förmiddagarna så idag har jag promenerat i det vackra vädret.


    Bilden är från igår, men det var lika fint idag. Vi drabbades inte alls av snöstormen Jonas i helgen. Lite snö fick vi ändå, som gör omgivningen så mycket finare. 

 Igår for jag till en vandringsled i Granby. Ja, det finns faktiskt ett ställe här som heter så! Där hade de nästan inte fått nån snö alls så det gick fint att promenera i skogen. 



    Sedan fortsatte jag till Stratton Brook State Park med Anna från Tyskland.

Åkte hem igen. 

Vissa hus här i närheten är verkligen crazy big. Huset ligger på Northington Drive, några minuter från oss. Min tyska kompis Laura bor i ett liknande hus på samma väg och hon sa att hon faktiskt gick vilse en gång under de första dagarna här. :D


1 kommentar:

  1. Hej Anna och tack för din kommentar! Vad kul med finskor här i närheten. Hur länge stannar du i Avon som aupair?

    Själv har jag inte haft så mycket tid att blogga efter jul men snart är jag på gång igen.

    SvaraRadera