söndag 31 januari 2016

Hyvä viikonloppu

Igår inledde jag dagen med ett yogapass på gymmet. Har skaffat gymkort nu på Big Sky Fitness, efter att ha testat några av gymmen här. Big Sky Fitness ligger ungefär fem minuter från min treårings skola så det är ganska praktiskt. Tyvärr har de ingen bastu, vilket ett av de andra gymmen hade men allt annat är toppen. Man kan ju inte få allt här i livet heller. Efter gymmet åkte jag till West Hartford för att promenera runt ännu en reservoar. Körde sedan till Whole Foods Market och gick runt bland butikshyllorna. Tycker det är skitkul att gå runt i matbutikerna här. Sedan åt jag mat på Chipotle och efterrätt på Yogurt Island. Chipotle fungerar lite som Subway, först väljer man taco, burrito eller sallad och sen får man välja vilka fyllningar man vill ha. Mikaela, you're gonna loooove the place. För att inte tala om Yogurt Island, där får man lassa på hur mycket froyo, toppings och såser man vill och så betalar man enligt vikt. Yumyumyum. 

Idag ska jag också till West Hartford. Stämde träff med Katja, eftersom min finska rostar här. No, eei nyt sentään men vi har inte ätit på Cheesecake Factory på länge, så vi bestämde att det var dags. Det är kul att ha nån från Finland här. Diggar alla mina au pair-kompisar men Katja är ju den enda som vet hur fantatiskt det är att bo och leva i tusen sjöars land. Suomi on paras, jeejee. Har några timmar på mig att bestämma vilken cheesecake jag ska äta idag. Yup, being an au pair is sooo tough sometimes...

West Hartford Reservoir.



MADE IN FINLAND <3

Emma, this is for you!! Vet inte om det finns glass gjord på kokosmjölk där hemma, kanske i välsorterade butiker? Hittade också glass gjord på mandel- och cashewmjölk.

Hittade filmjölk på Whole Foods Market. 

And this is Chipotle! Det är mitt och Annas absoluta favvoställe. Enkelt, billigt och framförallt gott. Jag dricker inte så mycket limsa men Chipotle har free refill, vilket betyder att man får dricka hur mycket limsa man vill. Det verkar vara så på alla ställen här.

Visdomsord i en inredningsbutik.

Life is short, eat the froyo! Mitt nya motto.


2 kommentarer:

  1. Åhhh, den glasshyllan är ju nästan värd en USA-resa i sig! Har aldrig sett nåt liknande!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur :D Blir glasskalas all day när du kommer hit :D

      Radera