måndag 26 september 2016

Måndag

Hösten har anlänt. Det var +5 imorse när jag vaknade. Har varit och handlat mat, sprungit och nu chillar jag en stund. Har matchats med fem nya familjer och pratat med tre av dem. Alla är väldigt trevliga. Ska uppdatera när jag vet med säkerhet var jag hamnar nästa år. 

Denna bild är från förra veckan när vi hikeade upp till Heublein Tower. 

I lördags åkte jag och Sunny till en av skolorna i Avon, där de ordnade Avon Day. Brandkåren, polisen och olika företag var på plats och presenterade sig. Det är tydligen ett årligt återkommande evenemang. Ordnades vid Thompson Brook School, som är en lågstadieskola för årskurs 5-6.



Håller alla tummar, tår och allt annat för att Hillary blir president. Valet hålls 8 november. Har flera gånger tänkt att jag ska skriva något om presidentvalet men jaa. Vet alltså inte ens var jag ska börja. Finns ju inga ord för att beskriva en clown som Trump. Fullständigt obegripligt att han fått så mycket understöd. 


Igår hade vi vårt månadsmöte med au pairerna. På programmet stod denna gång första hjälp-utbildning vid Röda Korset i West Hartford. Efteråt for vi till Cheesecake Factory. Testade originalkakan för första gången, mycket god. 

Nu ska jag tvätta lite kläder, åka till banken och sedan hämta G. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar