tisdag 8 december 2015

Äventyret har börjat

Hej och välkomna till bloggen!

Anlände till USA i söndags. Chillade på flygfältet med andra au pairer medan vi väntade på ännu fler au pairer, och åkte sedan till Tarrytown där au pair training school ordnas. Vi checkade in på Double Tree Hotel by Hilton, åt kycklingsallad och fick visa pass och visum åt en av de anställda på Au Pair in America. Här ser ni ingången till hotellet.


Steg upp klockan sju på måndag och åt en brakfrukost. Resten av dagen hade vi bilskola. I New Jersey får man inte tanka bilen själv. Knasigt, jag vet. I Connecticut får man göra det, vilken tur tur för mig. Efter skolan for jag och min rumskompis på länk. Tarrytown ligger vid Hudson River och det är, well, ganska vackert här.


Idag steg vi upp samma tid, åt frukost och hade skola 8-16. Efter lektionerna steg vi på bussen till New York där vi fick en guidad rundtur. Såg de mest omtalade sevärdheterna.

Utsikten från Top Of The Rock.
                 
En julgran.

En Anna med en pytteliten frihetsgudinna i bakgrunden.

Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Du verkar ha fått en händelserik start på ditt äventyr! :D Jag följer dig med spänning :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp!! :D kul att ha dig på andra sidan skärmen!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en blogg! :) Vi kommer att läsa flitigt!

    SvaraRadera