lördag 12 december 2015

Lörday

Vaknade till solsken, så jag åt morgonmål och bytte om till träningskläder. Hittade fram till en vandringsled och lyckan var gjord. Avon visade sig från sin bästa sida idag (nå, kan ju kanske inte påstå att jag sett särskilt många dåliga sidor so far). Kom hem och chillade lite, sen åkte två av barnen på kalas och det tredje på ishockeymatch. Jag åkte till West Hartford för att shoppa och prata finska med Katja. En får väl göra sitt bästa för att inte bli alltför amerikaniserad här.

Är hemma nu och det värker i benen, köpcentret var ju inte det minsta jag sett direkt. Mikaela, du kommer att älska shoppingen här! Och alla trevliga människor därtill. Ett butiksbiträde loooooved my accent och frågade varifrån jag kommer. Svarar med stolthet Finland varje gång någon vill veta mitt ursprung. Och alltid redo att svara på frågor om fosterlandet.

Imorgon har jag tänkt utforska flera av de fina vandringslederna. Det är varmt här och idag kunde man inte alls tro att det är mitten av december. Det är så grönt överallt. Julbelysningarna kvällstid skvallrar dock om att julen är i antågande. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar