tisdag 15 december 2015

Officiellt en au pair

I söndags vaknade jag med sjuk hals så jag skippade alla vandringsleder och vilade nästan hela dagen istället. Gick igenom mitt schema med föräldrarna, åt middag med andra au pairer i området och såg på tv-serier. Igår hade jag min första arbetsdag tillsammans med familjens nanny. Började först halv ett så på förmiddagen körde jag till Hartford för att skaffa ett social security card.

Idag börjar jag samma tid. Proppar i mig c-vitamin och snyter mig konstant för att bli av med det sista av förkylningen. Ikväll ska jag träffa au pair-gänget på Starbucks och imorgon är vi bjudna till vår counselor på julfest. Kul!

4 kommentarer:

  1. Äsch, vad tråkit om du blivit sjuk men hoppas det reder upp sig snabbt! Spännande med en amerikansk julfest :)
    /Janina&Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, typiskt att bli sjuk nu. Men känns no ganska bra nu redan, snorar bara lite. Japp, ska bli kul, vår counselor e iofs från Sverige så kanske de blir prinskorv och köttbullar imorgon :P

      Radera
  2. Tråkigt med förkylning! Vatten å överdrivet med sömn är mina tips!! Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Japp, har ju ganska korta arbetsdagar som tur så ja hinner no vila :D

      Radera