torsdag 17 december 2015

Julträff

Igår hade vi träff hemma hos Maria, och nästan hela au pair-gruppen var på plats. Maria ordnar varje månad något evenemang för oss, så gårdagens träff var min första. Vi fick dekorera pepparkakor, äta knäck och lyssna på svenska julsånger. Maria är alltså från Sverige men har arbetat som community counselor här i några år. Lucky me som har en counselor som pratar mitt modersmål.

Idag regnar det och gräsmattan är fortfarande grönare än grön. Har inte åstadkommit något annat än detta blogginlägg hittills idag. Tror att jag ska utforska familjens bokhyllor nu och se om jag hittar något intressant. Familjens nanny anländer snart, hon har sin sista arbetsdag imorgon så efter det är det jag som sköter ruljansen. 

Imorgon tänkte jag bekanta mig med ett av gymmen i närheten. Fick skjuta upp det på grund av förkylningen men nu när jag är i skick igen ska jag ta tag i det. Har inte så mycket mera på hjärtat just nu, vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Vad pedagogiskt att börja varje stycke i fet stil! I like (och "lånar"!) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, såg det på en blogg och gillade!! Underlättar på nåt vis läsningen :D

      Radera
  2. P.s. Här ser det också ut att bli en snöfri jul. Bättre med grön jul än svart i alla fall ://

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, grönt e skönt :D Ryktas att de ska byri sprut snö jär snart :DD

      Radera