onsdag 23 december 2015

Uppesittarkväll

Här kommer dagens väderrapport: 12 plusgrader och regn. Men det spelar ingen roll. Man ska vara glad att det är nåt väder alls, som Pippi sa. Jag har min host family, roliga au pair-kompisar och Parneviks jul på TV3 Play, uppesittarkvällen till ära. Dessutom har jag GLÖGG! Förutseende som jag är tog jag med tre liter hit. Yummie.

Den här veckan har jag fått mitt social security card, strövat runt i olika affärer och hittat Panda-lakrits, träffat min counselor Maria och googlat universitetskurser (till au pair-programmet hör också studier). Jag har också skaffat eget bankkonto, läst Nicke Nyfiken x antal gånger, gymmat och träffat au pair-gänget på Starbucks.

Imorgon är jag hemma med barnen när föräldrarna arbetar och när de kommer hem ska vi till barnens mommo på julmiddag. På juldagen anländer pappans föräldrar så då hänger vi här med dem. Har två svenska au pairer som bor nära mig, så om det blir för mycket av det amerikanska julfirandet åker jag med dem till IKEA och testar deras julbord! 

GOD JUL! 

2 kommentarer:

  1. Låter som om du har det bra! Du ska ha en riktigt god jul 🎄 😊 Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja, har det bättre än bra! Hoppas ni har haft en skön jul! :D

      Radera