lördag 26 december 2015

Min jul ska vara kul

Jaa, min jul har varit kul minsann. Och den är ju inte ens över ännu. Konceptet är detsamma som där hemma, alltså mycket mat, människor och julklappar. På julafton hade vi christmas party hos min värdmammas föräldrar. Vi åt mat och diskuterade amerikansk politik och finska armén. Jag deltog efter bästa förmåga, haha. Jag var tvungen att googla när jag kom hem för, truth to be told, så vet jag inte särskilt mycket om finska armén. Fick även fyra böcker i julklapp, alla på engelska, så nu får jag börja läsa.

På juldagen vaknade vi tidigt och började öppna julklappar. Familjen skämde bort mig med presentkort till en massa ställen. Vi åt rester och sedan vandrade jag runt berget. Såg människor som sprang i shorts och t-skjorta. SÅ varmt är det alltså här. På kvällen for vi på bio och kollade Star Wars eftersom vi hux flux fick gratis biljetter av någon, minns inte vem. Det mesta är större i det här landet, så även popcorn på bio. En small popcorn är enorm.

Idag har jag varit till IKEA med svenskorna. Har några dagar ledigt eftersom farföräldrarna är här och sköter. Vi skippade köttbullarna och köpte lösgodis och julmust istället. Sedan åt vi burritos på Taco Bell och nu är jag hemma igen. Morgondagens planer är att yoga och shoppa med Anna från Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar