måndag 1 februari 2016

Februari

Så gick vi in i februari då. Inledde årets andra månad med elva plusgrader! Var ute och promenerade som vanligt idag på förmiddagen och man skulle ha kunnat ha shorts. Föräldrarna sa att det är den mildaste vintern på länge här. Snön är borta och skulle jag vara i Finland skulle jag lätt tro att det är mitten av maj eller nåt.

Jag antar att ni alla har grubblat över vilken cheesecake det blev igår. Faktum är att det inte blev någon alls! Katja skickade att hon inte mådde riktigt bra, så vi sköt upp det. Istället chillade jag i solen och kollade tv-serier. Sister, jag har kollat Quantico nu!

Idag har jag haft alla tre barnen som omväxling. Normalt har jag bara hand om treåringen från måndag till tisdag men den här veckan har vi kastat om dagarna så att alla barnen är här från måndag till torsdag. Sedan åker min hostmami på jobbresa och tar med sig gubben och treåringen, och de två äldsta barnen är resten av veckan hos sin pappa. Which means att jag har ledigt från fredag till söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar