tisdag 9 februari 2016

Fastlagstisdag

Igår blev jag så uttråkad mot kvällen så jag bestämde mig för att göra en dagsutflykt till New York idag. Anlände till Grand Central halv nio och promenerade iväg till 9/11 Memorial Museum.



Dessa bilder är från utsidan. Fotade ingenting inne i själva museet, men det var mycket sevärt. Missa inte detta museum om ni åker hitåt nångång. Mitt absoluta New York-tips till er alla.

Efter museet fortsatte jag till FIKA, ett svenskt café. Svenskarna vet nog hur man etablerar sig utomlands alltså.


Vandrade vidare till Scandinavia House. De säljer bland annat Aaltovaser och Fazers blå.

Fortsatte till Central Park. Det är förövrigt en stoooor park, much bigger än jag hade kunnat föreställa mig. Det är tur att jag har bra kondition och långa ben, underlättar om man vill utforska den här stan till fots.











Vandrade tillbaka till Grand Central via dessa trappor. Alla GG-fans; det är här Blair och Serena lunchar.
Tack och godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar