måndag 15 februari 2016

President's Day

Idag firar vi President's Day här. Barnen är hemma från skolan och föräldrarna lediga. Det är ju kul med lite andra högtider och sånt här. Speaking of högtider så firade Norge morsdag igår. Lisa berättade detta för mig när vi åt middag på Cheesecake Factory igår. I Norge firar man andra söndagen i februari, och i år sammanföll det med alla hjärtans dag.
Cheesecake Factory levererade igår minsann. Åt en mango key lime cheesecake. Lagom fräsch och gräddig. Man får vänta en stund på bord vid Cheesecake Factory men det är totally worth it. Igår gick vi runt i några butiker medan vi väntade och jag hittade Marimekkotyg i en inredningsbutik. Suomalaista laatua, oh yes. 

Idag har vi -16 här. Frågade efter en motorvärmarsladd till bilen igår men sånt sysslar de inte med här tydligen. Jag får väl tuta och köra då bara. Idag ska jag jobba några timmar och sedan ska vi fira Annas födelsedag på Chipotle. Sedan ska jag träffa Lisa och planera en trip till IKEA. Fantastic Lisa hamnade i rematch i helgen så hon har bara några veckor kvar här. Skit för mig. Lisa gillar ju snö och vinter och är annars funtad som jag så det suger ju att hon eventuellt måste åka hem, eller hamnar i en ny familj nånstans långt bort från oss. 























2 kommentarer:

  1. Oj va jag blev snål nu, allt ser ju så gott ut! :)
    /Janina

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur :D Får no lägg på ett kol alltså om jag ska hinna testa alla :D

    SvaraRadera