torsdag 4 februari 2016

Ledigt!

Idag åkte mina hostparents på arbetsresa och tog treåringen med sig, så nu är jag ledig ända till nästa torsdag. Jepp, det blev lite längre än jag hade trott! Har alltså ett trevåningshus för mig själv nu i en veckas tid. Haha, jamen det ska väl gå bra. Jag har ju sisådär fyrahundra tv-kanaler och massor med mat. Har en enda uppgift under veckan och det är att föra ut soptunnan till vägkanten imorgon. 

Idag har jag lunchat på Panera Bread, som är ännu ett fantastiskt matställe här. Sedan snurrade jag runt i matbutikerna en stund och köpte ingredienser till runebergstårtor. Hittade finskt smör, vilket fick mitt hjärta att slå volter. Ni anar inte hur fosterländsk man blir av att bo på andra sidan jordklotet. Imorgon efter skolan ska jag baka så det står härliga till. Till slut en väderprognos: mulet och nio plusgrader. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar