tisdag 20 september 2016

Ett jobb för Berg

Har fördrivit kvällen genom att kolla på Ett jobb för Berg. Världens bästa Carina Berg. Se det som ett tips, kära läsare. Ett stort tack till dig som gjort så att programmet är tillgängligt på nätet även utomlands, vem du än må vara. Made my tisdagskväll. 

Inledde dagen på gymmet. Fick ett mejl förra veckan om att man får träna fyra gånger med en personlig tränare utan extra kostnad. Varför inte tänkte jag och meddelade att jag var intresserad. Har varit på två träningspass nu och har alltså två kvar. Passen är ganska korta men effektiva. Första gången sprang jag i trappor, gjorde plankor, höftlyft och annat skoj. Idag körde vi squats. Aj, det lär kännas av imorgon. 

Imorgon är ingen vanlig dag för det är Georgias födelsedag. Hela fyra år fyller hon, allas vår solstråle. Har köpt nya Nicke Nyfiken-böcker åt henne. Nicke Nyfiken heter Curious George på engelska förresten. Och i helgen ska vi ha månadsmöte igen. Har endast tre möten kvar, galet. Jag har plötsligt blivit en oldie i vår au pair-grupp, bara några stycken som har varit här längre än mig. 

Det här är Lisa, jag och Anna från Tyskland. Gammal bild från vårt nyårsfirande i NYC. Lisa har åkt hem, men Anna är fortfarande här och hon har förlängt med sin familj så hon kommer att vara kvar här ännu efter att jag åker härifrån. På tal om förlängning, igår under eftermiddagen fick jag mejl om att min ansökan är klar. Två familjer mejlade igårkväll att de är intresserade så förhoppningsvis hinner jag prata med dem under de kommande dagarna. Spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar