torsdag 1 september 2016

Sista bilderna från Blockis

Det här är mina sista bilder från Block Island. Två veckor var nog en passlig längd för vår semester. Det fanns så mycket att göra och se på ön så jag blev i alla fall aldrig uttråkad. Vi fick också besök av min värdpappas kollega med familj under ett par dagar. Visade sig att kollegans fru är av finskt och norskt ursprung. Hon visste dock inte från vilken del av Finland hennes förfäder var. 










Stället vi bodde på hette Block Island Accommodations. Det fanns en huvudbyggnad (bilden här ovanför), som fungerade som bed and breakfast. Där fanns ett antal rum, och utöver dessa fanns det också fem eller sex större hus, med eget kök. I huset intill vårt bodde en riktigt trevlig familj som berättade att det var tionde året i rad som de åkte på semester till Block Island. Och de har alltid åkt samma vecka i augusti och hyrt samma hus. Familjen bestod av två systrar med respektive familj plus systrarnas pappa. Funny story: jag var ute på gården och lekte med Georgia när de anlände. Gubben till en av systrarna gick förbi oss med sina väskor, stannade och tittade på mig, och frågade sedan om jag är från Sverige eller Norge. Hihi, svarade honom att jag är från Finland. "Damn, but I knew you were Scandinavian", sade han då. Sedan frågade han om jag är volleybollspelare eftersom han tyckte att jag såg ut som en sådan. Haha, det är såna här människomöten man kommer att minnas livet ut. 

Sista morgonen slog jag på stort. Eller stort och stort men jag gick till ett av hotellen längs med stranden och beställde pannkakor till morgonmål. Mumsfilibabba. 


Alltså, kan ju hända att jag har torr humor men det här var så roligt att jag måste föreviga det. Gick förbi stället några gånger och skrattade varje gång. Persephone är tydligen en grekisk gudinna, enligt min bästis Google. Lär mig nya saker hela tiden. 


Så här såg vårt kök ut. Det fanns tre sovrum (två på övrevåningen och ett på bottenvåningen), vardagsrum och badrum. Dessutom fanns det två bäddsoffor i vardagsrummet. Vårt hus var också det enda med luftkonditionering, säkä för oss alltså. 

En sån här stolpe hittade jag. Den fanns vid stranden där vi paddlade. Min värdpappa föreslog att jag skulle sätta upp en skylt med Larsmo, Finland men jag glömde tyvärr bort det. Damn. De flesta pilar hade ortnamn från Rhode Island eller de andra närliggande delstaterna. Fanns också typ Luxemburg. Skulle ju ha varit coolt med en pil från Finland, minsann. Kollade att avståndet mellan Block Island och Larsmo är 3844 miles, eller 6186 km. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar