måndag 5 september 2016

Labor Day Weekend







Har varit ledig i helgen. I lördags åkte jag till NYC med Clara och Pauline. Mycket bra dag in the city. Igår cyklade jag till gymmet, yogade, cyklade hem, och sen åkte jag till Janina eftersom hon ordnade en avslutningsmiddag. Hon flyger hem till Tyskland på onsdag, efter ett år och nio månader i USA. Åt en massa mat, chokladtårta och sedan campade vi i skogen. Ska jobba några timmar nu och sedan ska jag chilla resten av kvällen. Idag är det alltså Labor Day här i landet. Dagen firas den första måndagen i september och hela den här helgen kallas därför Labor Day Weekend. Tror att det kan jämföras med vårt första maj, eller arbetarnas dag. Mina värdföräldrar sa också att den här helgen räknas som slutet på sommaren, och det är nu skolorna drar igång igen. Så från och med morgon får vi väl välkomna hösten då. Blir en varmare höst än jag någonsin tidigare upplevt. I skrivande stund har vi +26. Men det är ju rätt skönt, hoppas jag kan springa i shorts ännu i november. 

De två äldsta barnen började alltså skolan i förra veckan, och minstingen börjar imorgon. På tal om skolan, här måste eleverna själva skaffa häften, pennor, tejp, limstift och sånt till skolan. Weird för en annan som är bortskämd med Finlands utbildningssystem. 

Har anmält mig till en weekend class för au pairer för att få ihop mina studiepoäng. Fick ju tre studiepoäng i våras och den här veckoslutskursen kommer också att ge tre poäng. Så helgen 16-18.9 ska jag åka till Albany, NY. Tror nog det blir en bra kurs. Flera au pairer här i området har gått samma kurs och rekommenderade att åka dit så jag hoppas det blir riktigt kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar